Veelgestelde vragen
Abonnement
- Werkt Dubline ook op rekening?
Nee, Dubline werkt alleen op basis van automatische incasso.
- Welke gesprekskosten worden gehanteerd?
De actuele tarieven voor het bepalen van je gesprekskosten kun je hier vinden. Het aantal belminuten wordt weergegeven in My Dubline in de app.
- Wat kost een abonnement bij Dubline?
Een abonnement bij Dubline kost per maand € 3,75, exclusief btw. Meer informatie over tarieven kun je hier vinden.
- Kan ik Dubline ook gebruiken in het buitenland?
Ja, met Dubline ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar. Je kunt met je lokale nummer ook bellen in het buitenland en zijn het lokale gesprekken die je voert. Nu er in Europa data roaming is op 4G, ben je niet meer afhankelijk van een goede wifi- verbinding.
- Gaan de belminuten van mijn belbundel af?
Nee, als je belt met Dubline, gebruik je geen belminuten maar data van uw databundel.
- Is Dubline handig als ik al een (vast) kantoornummer heb?
Ja, je kunt je huidige vaste, kantoornummer behouden bij Dubline. We zetten daarvoor je bestaande nummer over je mobiel. Zo bel je met je mobiel zoals je op kantoor gewend bent. Tijdens het registratieproces kun je aangeven dat je je huidige telefoonnummer over wilt zetten. Hou er wel rekening mee dat je het bestaande nummer niet direct kunt gebruiken. Wij vragen eerst je nummer op bij je huidige telecomprovider en gaan dan over tot portatie. Dit proces duurt enkele werkdagen. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer het nummer overgezet is naar Dubline.
- Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden?
Ja, je kunt meerdere nummers op één adres aanvragen en tot maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer er uitgaand gebeld wordt. Als je als ondernemer in de grensstreek woont kan het handig zijn om er bijv een Belgisch of Duits nummer bij te nemen. Dit kan aangegeven worden via de feedbacktoets in de app en wij nemen dan contact met je op.
- Waarin verschilt Dubline van doorschakeldiensten?
Dubline onderscheidt zich op een aantal vlakken:
- Dubline is een volwaardige tweede telefoonlijn op je mobiel, die volledig onafhankelijk werkt naast je 06-nummer
- Voor het extra telefoonnummer van Dubline heb je geen extra SIM-kaart nodig
- Dubline maakt gebruik een Voice over IP-verbinding (VoIP) via 3G/4G/Wifi
- Dubline schakelt niet door en maakt geen gebruik van je mobiele telefoonlijn. Je hebt geen dubbele kosten voor doorschakelen of extra kosten voor mobiele belminuten
- Je ziet en hoort direct of je gebeld wordt op uw mobiele 06-nummer of op het ‘vaste’ Dubline-nummer
- Met Dubline kun je overal en altijd bellen met een vast telefoonnummer vanaf de mobiele telefoon; je vaste nummer verschijnt in het beeldscherm van degene die je belt
- Voor bellen en gebeld worden maakt Dubline gebruik van je bestaande contactenlijst. Je hoeft dus niks dubbel op te slaan of bij te houden
- Inkomende oproepen en het uitluisteren van de Voicemail is gratis
- Moet ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten?
Nee, Dubline werkt met je bestaande abonnement en maakt gebruik van je databundel.
- Betaal ik voor inkomende oproepen?
Nee, ook niet als je in het buitenland wordt gebeld. Dubline brengt alleen uitgaande gesprekken in rekening.
- Moet ik een vaste aansluiting hebben voor een ‘vast’ nummer op mijn mobiel?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een ‘vast’ nummer op de mobiel nemen. Je kunt tijdens het registratieproces kiezen uit 15 nieuwe nummers. Een regio-/kantoornummer, zoals wij het noemen, is nu net zo mobiel als een 06-nummer.
- Wat staat er op mijn maandelijkse factuur?
Via onderstaande link is een factuur te bekijken van een klant die 2 extra nummers heeft:
- Kan Dubline een lokaal Skype nummer over nemen?
Ja, als je een lokaal Skype-nummer hebt, dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.
- Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap?
Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen. Dit porteringsproces loopt het snelst je bij het invullen van je adresgegevens het adres invult dat je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Dubline kan ook je vaste Skype-nummers overnemen.
- Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Je kunt per maand opzeggen. Dat doe je in de My Dubline-omgeving > ‘Abonnementen”.
- Hoe kan ik het abonnement opzeggen?
In de app onder “My Dubline” vindt je bij “`Abonnementsvorm” ook de knop “mijn abonnement opzeggen”. Je ontvangt dan in het begin van de volgende maand nog een slotfactuur voor de gemaakte belkosten in de afgelopen maand.
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?
Mocht u vraag niet beantwoord zijn, dan kunt u hier in het formulier uw vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en uw vraag beantwoorden.
U kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.