Hoe werkt het?
WhatsApp Business lijkt op de gewone versie van WhatsApp, maar heeft een aantal extra functies.
Automatisch antwoorden
WhatsApp Business biedt de mogelijkheid om automatisch antwoord te geven. Bijvoorbeeld bij afwezigheid wanneer je niet snel kunt antwoorden. Op deze manier weten je klanten wanneer ze een antwoord of bericht van je kunnen verwachten. Ook kun je een automatische begroeting instellen om klanten kennis te laten maken met je bedrijf.
Snelle antwoorden
Persoonlijk, gerichte klantenservice wordt steeds belangrijker. Toch stellen veel klanten dezelfde vragen en gaat dit vaak volgens een vaste routine. Speciaal hiervoor kun je bij WhatsApp Business gebruik maken van ‘snelle antwoorden’. Hierbij vervangt de app een afkorting voor een uitgebreid standaard bericht.
Veelgestelde vragen kun je hierin standaardiseren. Wanneer een klant bijvoorbeeld om meer informatie vraagt, kun je de sneltoets “/info” intoetsen waarna een vooraf ingesteld antwoord wordt verzonden. Op deze manier kun je snel en makkelijk antwoorden.
Gesprekken categoriseren
Een handige functie van WhatsApp Business is het labelen van je gesprekken. Op deze manier heb je een gemakkelijk overzicht in je conversaties en kun je bijvoorbeeld nieuwe leads en vaste klanten onderscheiden.
Je kunt een chat labelen door deze lang ingedrukt te houden. Hierdoor komt er een optiemenu naar voren. Selecteer hier het icoontje dat het beste bij het gesprek past of maak zelf labels aan.
WhatsApp op meerdere apparaten
Wist je dat je WhatsApp business ook op meerdere apparaten kunt gebruiken? Dit kan met de multi-device functie. Lees hier hoe dat werkt.