Veelgestelde vragen
Algemeen
- Hoe werkt Dubline?
Dubline werkt met een gebruiksvriendelijke app waarmee je kunt bellen met een tweede nummer op je mobiel. Je kunt de Dubline app installeren vanuit de Google Play Store en App Store. Bij de start van de app, start ook het aanmeldproces.
De app zakelijk gebruiken?
Zorg dan dat je het KvK-nummer bij de hand hebt. Je kunt ervoor kiezen om een nieuw nummer te nemen of je bestaande (vaste) nummer mee te nemen naar Dubline.Neem je een nieuw nummer?
Dan krijg je de keuze uit tien regiogebonden nummers (op basis van de postcode die je hebt ingevuld bij je registratie) en een vijftal landelijke 085-nummers. Na het afronden van de betaling kun je direct bellen en ben je bereikbaar op je nieuwe nummer.Neem je een bestaand nummer mee?
Dan dien je rekening te houden met een activatietijd van ongeveer tien werkdagen. Na de betaling in het registratieproces, start het proces om het nummer over te nemen. Dubline regelt dit voor jou. Op de dag dag het nummer over gaat, ontvang je na portering een activatiemail dat je account is opgeleverd. Je kunt dan inloggen op de app met je e-mailadres en wachtwoord. - Hoe kan ik zien dat er gebeld is?
Je krijgt een notificatie van een gemiste oproep boven in beeld. Als iemand je voicemail inspreekt, dan komt deze automatisch als een geluidsfile in je inbox terecht. Via de Dubline app kun je kosteloos je voicemail afluisteren.
- Kan mijn Dubline-nummer ook worden geactiveerd op een zgn. ‘vaste’ telefoon?
Ja, naast het Dubline-nummer op je mobiel, kan het nummer ook op een vaste telefoon (een zgn. VoIP-telefoon) worden geïnstalleerd. Handig voor op je bureau, in je winkel of restaurant. Wij adviseren je om hiervoor de Gigaset N300IP met handset te gebruiken. Stuur een e-mail naar oplossingen@dubline.nl en wij helpen je graag verder hoe je deze kunt activeren en instellen.
- Waarom kan ik met Wifi niet bellen?
Controleer allereerst of je verbinding met het internet hebt. Wellicht is het Wifi-netwerk waarin je je bevindt heel goed afgeschermd. Vraag je netwerkbeheerder om poort 5075 TCP/UDP te openen of zet je Wifi uit en probeer via 3G/4G te bellen.
- Wat als ik geen Wifi heb?
Als je smartphone niet verbonden is met een Wifi-netwerk dan werkt Dubline met het 3G of 4G netwerk.
- Werkt Dubline alleen over Wifi of ook over 3G en 4G?
Dubline werkt via de breedbandverbinding van je smartphone en werkt zowel via Wifi, 3G als 4G.
- Ik wil geen voicemails meer ontvangen in mijn e-mail, hoe regel ik dat?
Neem contact met ons op via “support” in My Dubline in de Dubline app. Wij zorgen dat deze dienst wordt stopgezet.
- Hoe personaliseer ik mijn voicemail welkomstboodschap?
Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu in de app, of door de ‘1’-toets in te drukken. Ook kun je kiezen om 1233 in te toetsen. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Als je wilt verzorgt Dubline een professioneel ingesproken boodschap voor je, die we aanleveren in .wav of .mp3-format.
- Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden?
Ja, je kunt meerdere nummers op één adres aanvragen, tot maximaal 5 nummers op 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. Als je als ondernemer in de grensstreek woont, kan het handig zijn om er bijv. een Belgisch of Duits nummer bij te nemen. Dit kun je aanvragen via de feedbacktoets in de app. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
- Hoeveel Mb is een gesprek?
Eén minuut bellen is ongeveer 1Mb aan data.
- Ik wil een telefoonnummer uit een andere regio dan mijn postcode, hoe doe ik dat?
Wij checken voor zakelijk gebruik op de postcode van je KvK-nummer. Als je meerdere vestigingen hebt, dan leveren en activeren we voor iedere vestiging een apart nummer. Voor particulier gebruik checken wij de postcode van je huisadres.
- Kan ik voicemail ook op een ander e-mailadres ontvangen?
Ja, voicemailberichten kun je ook op een ander of extra e-mailadres laten afleveren. Dat stellen we graag voor je in. Dit kun je aangeven via de feedbacktoets in de app.
- Hoe kan ik bellen met Dubline?
Het bellen met Dubline werkt precies hetzelfde als bellen met je mobiel. Je kiest 1 van je contacten of belt iemand uit de lijst van recente oproepen. Of je copy-paste een nummer in het daarvoor bestemde vak (alleen Android).
- Waarom kan ik niet bellen met Dubline?
Het kan zijn dat je niet bent ingelogd in de app, je geen breedbandverbinding hebt of je account werkt niet meer vanwege een opzegging of mutatie.
- Hoe installeer ik Dubline opnieuw?
Je kunt de Dubline app downloaden in de Apple Store of Google Play Store. Na installatie kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. De instellingen krijgen dan automatisch een update en na ongeveer één minuut kun je weer bellen.
- Kan ik een buitenlands telefoonnummer krijgen?
Ja, Dubline kan buitenlandse nummers leveren, zij het voor een beperkt aantal. Neem hiervoor contact op met oplossingen@dubline.nl.
- Hoe bereik ik de Dubline helpdesk?
De Dubline helpdesk kun je bereiken door direct in de app 1200 te kiezen voor de Dubline-centrale. Je kunt ook direct bellen naar 0172 – 260 000.
- Hoe stel ik mijn voicemail in?
Via het menu in de app of houd je de ‘1’-toets ingedrukt of toets je 1233 in. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”. Als je wilt, verzorgt Dubline een professioneel ingesproken boodschap voor je, die we aanleveren in .wav of .mp3-format.
- Werkt Dubline op alle mobiele telefoons?
Dubline werkt op alle smarthphones met een iOS versie 10.0 en hoger en Android versie 6.0 en hoger.
- Waarom heb ik een tweede nummer nodig?
Een tweede lijn helpt je om je persoonlijke leven te scheiden van je werk. Als je nu twee mobiele telefoons hebt, kan er wellicht één weg. Of je hebt al een kantoornummer, maar deze schakel je vaak door naar de mobiele telefoon. Als je dit nummer overzet naar je mobiel scheelt dat aanzienlijk in de kosten en het is bovendien praktischer en gemakkelijker.
- Ik heb nog geen KvK-nummer en bedrijfsrekening, kan ik dan starten met Dubline?
Ja, je kunt starten met Dubline door een privé account te nemen. Zodra je een KvK-nummer hebt en eventueel een bedrijfsrekeningnummer, dan kun je deze zelf aanvullen in ‘My Dubline’ en ontvang je de factuur op je eigen bedrijfsnaam. Wel zo handig belastingtechnisch gezien. Je kunt direct starten met het communiceren van je (nieuwe) telefoonnummer op je website, visitekaartje, e-mail footer en social media accounts.
- Hoe weet ik dat ik op mijn Dubline nummer gebeld wordt?
De Dubline app heeft een herkenbare, unieke ringtone. Wordt je gebeld op je Dubline-nummer, dan wordt de app geactiveerd en kun je het gesprek direct aannemen.
- Werkt Dubline ook via ethernet (zonder elektrosmog)?
Ja, als je je mobiele telefoon met een kabel verbindt met het internet, werkt de Dubline app normaal. Je kunt dan gewoon bellen en gebeld worden op je eigen nummer. De Dubline Android app werkt ook op een Chromebook, als die Playstore ondersteunt. Je Chromebook kan eenvoudig met een USB/ ethernetconverter met een kabel verbonden worden met het internet.
- Moet ik een vaste aansluiting hebben voor een ‘vast’ nummer op mijn mobiel?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een ‘vast’ nummer op de mobiel nemen. Je kunt tijdens het registratieproces kiezen uit 15 nieuwe nummers. Een regio-/kantoornummer, zoals wij het noemen, is nu net zo mobiel als een 06-nummer.
- Heb je een nieuwe smartphone, zet ‘Schakel 4G in’ aan voor meer belplezier.
Heb je een nieuwe smartphone en wil je nog meer plezier uit je Dubline-nummer halen? Stel dan je iPhone in op ‘Schakel 4G in’. Hoe dit werkt verschilt per type Iphone en provider. Check onderstaande sites:
Mobiel abonnement via T-Mobile
Mobiel abonnement via Vodafone
- Kan Dubline een lokaal Skype nummer over nemen?
Ja, als je een lokaal Skype-nummer hebt, dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.
- Kan Dubline ISDN-nummers overnemen?
Ja, wij nemen bij voorkeur al je ISDN-nummers over, waarna je zelf kunt bepalen welke nummers je actief wilt hebben. Je betaalt bij Dubline alleen voor de nummers die actief zijn in je Dubline-account. Nummers die je niet meer nodig hebt, kunnen we voor je parkeren of na een ‘afkoelperiode’ van 3 maanden ook weer beschikbaar stellen voor anderen als je er vanaf wilt.
Als je dat wilt, geef dan tijdens de registratie het hoofdnummer op van je ISDN-aansluiting die je wilt porteren. Stuur vervolgens een e-mail naar oplossingen@dubline.nl met de overige ISDN-nummers en je Dubline-accountnummer. Wij doen dan de aanvraag tot portering van de gehele reeks en houden je op de hoogte van de status.
- Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap?
Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen. Dit porteringsproces loopt het snelst je bij het invullen van je adresgegevens het adres invult dat je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Dubline kan ook je vaste Skype-nummers overnemen.
- Kan ik een welkomstbericht op mijn nummer krijgen?
Ja, je kunt ervoor kiezen om een welkomstbericht af te laten spelen als je klant belt, voordat er wordt doorgeschakeld naar een aangesloten Dubline app. Wij stellen dit graag voor je in. Je kunt deze dienst aanvragen via de supporttoets in de app via My Dubline
- Waarom moet ik 1 cent betalen tijdens het registratieproces?
Bij het afsluiten gaat u een contract met ons aan. Om er zeker van te zijn dat het abonnement op naam van de juiste persoon wordt afgesloten, is verificatie van belang. Je naam en bankrekeningnummer moeten overeenkomen met de juiste gegevens. Daarom vragen wij je om 1 cent te betalen via iDeal. Dit is een vereiste voor de identificatie. Op deze manier kunnen wij zowel jouw als onze veiligheid waarborgen.
- Kan ik mijn Dubline-nummer op meerdere toestellen installeren?
Ja, dat kan! Je kunt je nummer op maximaal 4 andere toestellen laten uitkomen, naast het hoofdaccount. Dit kunnen zowel smartphones zijn als desktop Voip-telefoons zijn. Stuur ons de e-mailadressen van de personen die je wilt toevoegen; dat doe je eenvoudig via de “feedback” toets in de My Dubline-omgeving. Neem contact op met onze helpdesk op oplossingen@dubline.nl of bel met 0172 260 000 voor meer informatie.
- Kan ik Dubline doorschakelen naar een professionele telefoonservice?
Ja, als je wilt doorschakelen naar een professionele telefoonservice (i.p.v. naar je voicemail) dan stellen we dat graag voor je in. Neem hiervoor contact op via oplossingen@dubline.nl.
- Wat doen jullie met mijn gegevens?
Wij gaan zorgvuldig met je gegevens om en slaan deze op een veilige manier op. De gegevens die wij van je hebben kun je inzien via “My Dubline” in de Dubline app. Meer uitleg is in onze algemene voorwaarden te vinden.
- Ontvang ik een maandelijkse factuur voor mijn abonnement & belminuten?
Een Dubline-nummer en de Belastingdienst vormen een goede combinatie. Je krijgt van Dubline een aparte factuur voor de tweede lijn, wanneer je je inschrijft met een KvK-nummer. Zo is het eenvoudiger om zakelijk gebruik aan te tonen, dan bijvoorbeeld een rekening te moeten splitsen.
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?
Mocht u vraag niet beantwoord zijn, dan kunt u hier in het formulier uw vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en uw vraag beantwoorden.
U kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.