Veelgestelde vragen

question-mark-general-outline-white
Ondernemers
question-mark-general-outline-white
Algemeen
apple-ios-outline-white
Apple iOS
google-android-outline-white
Google Android
subscription-outline-white
Abonnement

Ondernemers

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers in de Dubline app?

    Ja, het is mogelijk om meerdere nummers op één adres aan te vragen, maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. We tonen ook op welk nummer je gebeld wordt door de nummers een naam te geven die in beeld komt als er op gebeld wordt. Alle nummers in het account krijgen een aparte voicemail box die via de app uit te luisteren is. We kunnen maximaal 5 voicemailboxen activeren in het account en door de naam zijn ze eenvoudig uit elkaar te houden. 

    Dit is met name handig als je meerdere initiatieven, projecten, webshops of bedrijven hebt.

  • Kan ik mijn Dubline-nummer op meerdere toestellen installeren?

    Ja, je kunt je nummer op maximaal 4 andere toestellen zetten. Dit kunnen zowel smartphones als desktop VoIP-telefoons zijn. Je kunt dan met meerdere toestellen tegelijkertijd bellen of gebeld worden. De aangesloten toestellen bellen ook allemaal uit met hetzelfde vaste nummer. Stuur ons de e-mailadressen van de personen die je wilt toevoegen. Dit doe je eenvoudig in de Dubline app via My Dubline en “bundels” extra gebruiker.

    Neem contact op met onze helpdesk op oplossingen@dubline.nl of bel met 0172 – 260 000 voor meer informatie. 

  • Ik heb nog geen KvK-nummer en bedrijfsrekening, kan ik dan starten met Dubline?

    Ja, je kunt starten met Dubline door een privé account te nemen. Zodra je een KvK-nummer hebt en eventueel een bedrijfs rekeningnummer, dan kun je deze zelf aanvullen in de Dubline app bij ‘My Dubline’ en ontvang je de factuur op je eigen bedrijfsnaam. Je kunt direct starten met het communiceren van je (nieuwe) telefoonnummer op bijvoorbeeld je website of visitekaartje.

  • Hoe werkt de facturering?

    Aan het begin van de maand ontvang je de factuur als PDF via de mail. De facturen ontvangen op een ander mail adres? Geen enkel probleem. Via de self service omgeving in de app, My Dubline is het mogelijk om een apart mail adres in te stellen om de facturen te ontvangen.

    In de factuur worden de belkosten van afgelopen maand vermeld en staan de abonnementskosten van de lopende maand.

    De automatische incasso voor het innen van het factuurbedrag wordt 5 dagen na de factuur datum gedaan. Deze incassodatum staat ook vermeld op de factuur.

     

  • Kan ik doorverbinden met de Dubline app?

    Ja, tijdens een telefoongesprek kun je op de “+” toets drukken en een 2e gesprek opzetten door een nummer uit je adres boek te kiezen of in te toetsen. Vervolgens kun je zelf kiezen of je wilt wisselen, doorverbinden of een driegesprek voert.

  • Hoe activeer ik Whatsapp Business op mijn nummer?

    Download de Whatsapp Business app in de Appstore (Deze app heeft hetzelfde Whatsapp logo maar dan met een B in het midden). Na het installeren, kunt je je zakelijke nummer activeren bij Whatsapp Business.
    Je vult het nummer in bij: “Uw nummer verifiëren”. Om het nummer geverifieerd te krijgen, druk je vervolgens op “Mij bellen”. Je ontvangt dan een oproep op je Dubline-nummer, waarin je de zescijferige activatiecode wordt meegedeeld en deze vul je in. Je kunt nu gebruik maken van Whatsapp Business. Klanten kunnen je nu appen op je zakelijke nummer. Als je je mobiel koppelt via Web.Whatsapp.com aan uw laptop/PC, geeft je dat nog meer gebruiksgemak in de communicatie.

    In deze blog staan de stappen.

  • Kan er een welkomstboodschap op het nummer?

    Ja, als je de geluidsfile emailt naar oplossingen@dubline.nl dan activeren wij deze welkomstboodschap in het account.

    Tips voor het maken van een welkomstboodschap vindt u hier.

  • Kunnen er openings/sluitingstijden ingesteld worden?

    Ja, dat kunnen wij voor je doen. Dat kan helaas nog niet in de Dubline app zelf. Er kan ook een aparte “gesloten” boodschap klinken buiten openingstijden. U kunt de tijden en het eventuele “gesloten” bericht doorgeven via oplossingen@dubline.nl

  • Is er gespreksopname mogelijk?

    Ja, je ontvangt dan na het gesprek een email met een geluidsbestand. Afhankelijk van de duur van het gesprek kunnen het ook meerdere emails zijn. Hier zijn geen meerkosten aan verbonden en je kunt dit aanvragen in de Dubline app via My Dubline en support. Dit is alleen beschikbaar voor zakelijke accounts.

  • Hoe werkt de voicemail?

    Het uitluisteren van de voicemail is gratis en dit doe je eenvoudig in de Dubline app zelf. In het voicemail menu zitten enkele keuzes. Bij het gebruik van meerdere nummers in de Dubline app heeft elk nummer zijn eigen apart te bedienen voicemailbox.

    Optie 1 is het uitluisteren van nieuwe berichten.

    Optie 2 is het uitluisteren van opgeslagen berichten.

    Optie 3 is het berichten setup menu en hier kun je een eigen voicemail welkomst bericht inspreken. Vergeet na het inspreken niet af te sluiten met een hekje (#)

    Optie 4 is het aanpassingen van omleidingen. Door op 1 te drukken kun je alle inkomende oproepen omleiden naar de voicemail. Door op 2 te drukken kun je deze omleiding weer opheffen en komen oproepen weer gewoon binnen. Wil je alle oproepen omleiden naar een ander nummer? Dat kun je doen door in de Dubline app te bellen naar *21*doorschakelnummer#   Dit kun je ook weer opheffen door in de app te bellen naar #21#

  • Kan ik de recente oproepenlijst downloaden?

    Ja, dat kan. In de Dubline app ga je naar My Dubline en “Verbruik”. Je kunt hier de recente oproepenlijst downloaden als CSV bestand. Handig voor je eigen administratie als je bijvoorbeeld je gesprekken kunt declareren. Als je op het envelopje drukt ontvang je ze direct in de email. In deze video laten we zien hoe je via de app je de oproepenlijst kunt downloaden.

     

  • Werkt de Dubline app met een VPN?

    Als je een VPN hebt draaien op je mobiel dan kun je wel uitgaand bellen met de Dubline app maar geen oproepen ontvangen. Als de VPN aan staat zal de app niet gaan rinkelen. Bellers komen dan automatisch in de voicemail terecht en hiervan krijg je wel een melding en ontvang je dan een email met de geluidsfile.

     

  • Kan ik Dubline krijgen als in het buitenland woon?

    Ja, ook als je een mobiel hebt met een buitenlands nummer dan kun je Dubline krijgen.

    Het Dubline account kun je echter niet zelf aan maken en dat kunnen wij voor je doen. Je dient wel een Nederlandse IBAN te hebben ivm de maandelijkse incasso.

    Je kunt middels een email naar oplossingen@dubline.nl aangeven wat voor nummer je wilt en wij zullen een aantal gegevens vragen voor het creëren van je Dubline account.

  • Welke nummers accepteert Telegram voor verificatie

    Telegram accepteert alleen 06 nummers voor verificatie en geen “vaste” nummers.

    Na het invoeren van het nummer wordt na ongeveer 1 min de knop “Bel mij” zichtbaar. Als je hier op drukt dan wordt je gebeld en hoor je de verificatie code.

  • Kan ik via een PC bellen?

    Ja, je kunt Dubline ook gebruiken op een PC. Zowel voor Windows als een MAC is een licentie vrije cliënt beschikbaar welke aangemeld kan worden op een Dubline account. Dit wordt dan geactiveerd als een extra gebruiker en dan komen de oproepen binnen op zowel de Dubline app als de PC. Je kunt dit aanvragen in de Dubline app via My Dubline en support.

  • Wat is het incassanten ID van Dubline?

    Dubline werkt met een automatische incasso. Wellicht dien je in je bankomgeving Dubline te machtigen voor de incasso en hiervoor kun je het inassanten ID toevoegen in je eigen bankomgeving. Het Incassanten ID van Dubline is: NL48ZZZ652676050001

  • Kan ik Dubline ook gebruiken in het buitenland?

    Ja, met Dubline ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar als je telefoon verbonden is met het internet. Je kunt met je Dubline nummer ook bellen in het buitenland en als je dan belt naar Nederlandse nummers dan zijn dan lokale gesprekken die je voert (geen roaming kosten). Nu er in Europa data roaming is op 4G maakt dat je zeer goed bereikbaar via Dubline. 

    Als iemand in Nederland je belt op je Dubline nummer terwijl je in het buitenland zit, dan betaalt deze persoon het tarief voor het bellen naar een “vast” Nederlands nummer. Behalve het data gebruik heb je zelf geen kosten voor inkomende oproepen als je in het buitenland bent.

    Ben je in het buitenland en ga je met de Dubline app bellen naar Nederlandse nummers dan betaal je gewoon het tarief voor een lokaal gesprek.

     

Algemeen

  • Hoe werkt Dubline?

    Dubline is een gebruiksvriendelijke app waarmee je kunt bellen met een tweede nummer op je mobiel. Zo kun je gemakkelijk zakelijk en privé gesprekken gescheiden. Dubline is te downloaden in de App Store of Google Play Store. Bij start van de app, kun je direct een account aanmaken.

    De app zakelijk gebruiken?
    Zorg dan dat je het KvK-nummer bij de hand hebt. Je kunt ervoor kiezen om een nieuw nummer te nemen of je bestaande (vaste) nummer mee te nemen naar Dubline.

    Neem je een nieuw nummer?
    Dan krijg je de keuze uit tien regiogebonden nummers (op basis van de postcode die je hebt ingevuld bij je registratie) of een tiental landelijke 085-nummers. Na het afronden van de betaling kun je direct bellen en ben je bereikbaar op je nieuwe nummer.

    Neem je een bestaand nummer mee?
    Dan dien je rekening te houden met een activatietijd van ongeveer vijf werkdagen. Na de betaling in het registratieproces, start het proces om het nummer over te nemen. Dubline regelt dit voor jou. Op de dag dag het nummer over gaat, ontvang je na portering een activatiemail dat je account is opgeleverd. Je kunt dan inloggen op de app met je e-mailadres en wachtwoord.

  • Hoe kan ik zien dat er gebeld is?

    Wanneer je bent gebeld, ontvang je een notificatie van een gemiste oproep. Als er een voicemail is ingesproken kun je deze kosteloos afluisteren via de Dubline app. Voicemails komen automatisch als geluidsfile in je inbox terecht. 

  • Werkt het alleen over wifi of ook over 4G en 5G?

    Dubline werkt via de breedbandverbinding van je smartphone en werkt zowel via wifi, 4G als 5G.

  • Hoe personaliseer ik mijn voicemail welkomstboodschap?

    Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu in de app, of door de ‘1’-toets in te drukken. Ook kun je kiezen om 1233 in te toetsen. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”. Als je wilt kun je ons ook een professioneel ingesproken boodschap aanleveren als geluidsfile in .wav of .mp3-format. Je kunt dit geluidsbestand emailen naar:  oplossingen@dubline.nl met vermelding van je klantnummer en/of telefoonnummer. 

    Voor een betaalbare Voice over kun je o.a. terecht op Fiverr en daar kun je zoeken op “dutch voice over”  

  • Hoeveel Mb is een gesprek?

    Eén minuut bellen is ongeveer 1Mb aan data.

  • Ik wil een telefoonnummer uit een andere regio dan mijn postcode, is dat mogelijk?

    Voor zakelijk gebruik checken wij de postcode van je KvK-nummer. Als je meerdere vestigingen hebt, dan leveren en activeren we voor iedere vestiging een apart nummer.

    Voor particulier gebruik checken wij de postcode van je huisadres.

  • Kan ik mijn voicemail ook op een ander e-mailadres ontvangen? 

    Ja, voicemailberichten kun je ook op een ander e-mailadres laten afleveren. Dit kun je zelf instellen in de app bij “My Dubline” en “Persoonlijke gegevens”. 

  • Hoe kan ik bellen met Dubline?

    Dubline werkt precies hetzelfde als bellen met je mobiel. Je kiest 1 van je contacten of belt iemand uit de lijst van recente oproepen. Of je kopieert en plakt een nummer in het daarvoor bestemde vak bij “Toetsen”.

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers in de Dubline app?

    Ja, het is mogelijk om meerdere nummers op één adres aan te vragen, maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. We tonen ook op welk nummer je gebeld wordt door de nummers een naam te geven die in beeld komt als er op gebeld wordt. Alle nummers in het account krijgen een aparte voicemail box die via de app uit te luisteren is. We kunnen maximaal 5 voicemailboxen activeren in het account en door de naam zijn ze eenvoudig uit elkaar te houden. 

    Dit is met name handig als je meerdere initiatieven, projecten, webshops of bedrijven hebt.

  • Hoe installeer ik Dubline opnieuw?

    Je kunt Dubline downloaden in de Apple Store of Google Play Store. Na het installeren kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. De instellingen krijgen dan automatisch een update en na ongeveer één minuut kun je weer bellen. 

  • Kan ik een buitenlands telefoonnummer krijgen?

    Ja, Dubline levert ook buitenlandse nummers. Neem hiervoor contact op met oplossingen@dubline.nl.

    Wij hebben al telefoonnummers geleverd aan de volgende landen: België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Polen.

    Deze nummers leveren wij alleen voor zakelijk gebruik, als er met een KVK nummer een account is aangemaakt.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu “Voicemail”. Kies de juiste voicemailbox van het betreffende nummer/naam. Ga nu naar rechtsboven (het tandwieltje met het speakertje) en kies dan 3 voor ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”.

    Als je wilt kun je ons ook een professioneel ingesproken boodschap aanleveren als geluidsfile in .wav of .mp3-format. Je kunt dit geluidsbestand emailen naar:  oplossingen@dubline.nl met vermelding van je klantnummer en/of telefoonnummer. 

    Voor een betaalbare Voice over kun je o.a. terecht op Fiverr en daar kun je zoeken op “dutch voice over”  

     

    Uitleg hoe het instellen van de Voicemail werkt in beeld
    Voicemail instellen
  • Werkt Dubline op alle mobiele telefoons?

    Dubline werkt op iPhones met een iOS versie 10.0 en hoger.

    Voor Android is versie 10.0 of hoger gewenst. Dubline werkt niet op Samsung Galaxy Note toestellen ivm een afwijkende geluidsafhandeling. Uiteraard werken gewone Samsung Galaxy toestellen wel.

  • Waarom heb ik een tweede nummer nodig?

    Een tweede lijn helpt je om je persoonlijke leven te scheiden van je werk. Als je nu twee mobiele telefoons hebt, kan er wellicht één weg. Of je hebt al een kantoornummer, maar deze schakel je vaak door naar de mobiele telefoon. Als je dit nummer overzet naar de Dubline app op je mobiel scheelt dat aanzienlijk in de kosten en het is bovendien praktischer en gemakkelijker. Daarnaast kun je nu ook 2 chat apps tegelijkertijd op je mobiel hebben zodat daar ook zakelijk en privé gescheiden is.

  • Ik heb nog geen KvK-nummer en bedrijfsrekening, kan ik dan starten met Dubline?

    Ja, je kunt starten met Dubline door een privé account te nemen. Zodra je een KvK-nummer hebt en eventueel een bedrijfs rekeningnummer, dan kun je deze zelf aanvullen in de Dubline app bij ‘My Dubline’ en ontvang je de factuur op je eigen bedrijfsnaam. Je kunt direct starten met het communiceren van je (nieuwe) telefoonnummer op bijvoorbeeld je website of visitekaartje.

  • Kan ik mijn Dubline-nummer op meerdere toestellen installeren?

    Ja, je kunt je nummer op maximaal 4 andere toestellen zetten. Dit kunnen zowel smartphones als desktop VoIP-telefoons zijn. Je kunt dan met meerdere toestellen tegelijkertijd bellen of gebeld worden. De aangesloten toestellen bellen ook allemaal uit met hetzelfde vaste nummer. Stuur ons de e-mailadressen van de personen die je wilt toevoegen. Dit doe je eenvoudig in de Dubline app via My Dubline en “bundels” extra gebruiker.

    Neem contact op met onze helpdesk op oplossingen@dubline.nl of bel met 0172 – 260 000 voor meer informatie. 

  • Hoe weet ik dat ik op mijn Dubline nummer gebeld word?

    De Dubline app heeft een andere ringtone en geeft een melding op het hoofdscherm zodat je het gesprek direct kunt opnemen. 

  • Moet ik een vaste aansluiting hebben voor een ‘vast’ nummer op mijn mobiel?

    Nee, je kunt thuis of op het werk ook zonder een vaste aansluiting/nummer op de mobiel nemen. Je kunt tijdens het registratieproces kiezen uit 15 nieuwe nummers. Een regio-/kantoornummer, zoals wij het noemen, is nu net zo mobiel als een 06 nummer.

  • Kan ik een welkomstbericht op mijn nummer krijgen?

    Ja, het is mogelijk om een welkomstbericht af te laten spelen als je klant belt. Wij stellen dit graag voor je in. Het staat professioneel als je je met je eigen stem de klanten verwelkomt of dit laat inspreken door een voice-over. Deze kun je vinden op onder andere Fiverr Als je ons de geluidsfiles aanlevert dan activeren wij deze in je account.

  • Kan Dubline 088 nummers overnemen?

    Helaas niet. Wij kunnen wel voor 085 nummers nummerbehoud aanvragen.

  • Kan ik de app ook uitzetten?

    Ja, als je niet bereikbaar wilt zijn of wilt dat binnenkomende oproepen in de voicemail of bij een collega landen dan kun je de app op “niet storen” zetten of gewoon uitloggen.

  • Is de ringtone duur instelbaar?

    Ja, de ringtone duur is in de Dubline app instelbaar tussen de 5 en 180 sec. Standaard staat deze op 30 sec.

  • Kan ik doorverbinden met de Dubline app?

    Ja, tijdens een telefoongesprek kun je op de “+” toets drukken en een 2e gesprek opzetten door een nummer uit je adres boek te kiezen of in te toetsen. Vervolgens kun je zelf kiezen of je wilt wisselen, doorverbinden of een driegesprek voert.

  • Kan Dubline ISDN-nummers overnemen?

    Ja, wij nemen bij voorkeur al je ISDN-nummers over, waarna je zelf kunt bepalen welke nummers je actief wilt hebben. Je betaalt bij Dubline alleen voor de nummers die actief zijn in je Dubline-account. Nummers die je niet meer nodig hebt, kunnen we voor je parkeren of na een ‘afkoelperiode’ van 3 maanden ook weer beschikbaar stellen voor anderen als je er vanaf wilt.

    Als je dat wilt, geef dan tijdens de registratie het hoofdnummer op van je ISDN-aansluiting die je wilt porteren. Stuur vervolgens een e-mail naar oplossingen@dubline.nl met de overige ISDN-nummers en je Dubline accountnummer. Wij doen dan de aanvraag tot portering van de gehele reeks en houden je op de hoogte van de status.

  • Is het nummer ook vanuit het buitenland bereikbaar?

    Ja, het nummer kan door iedereen (zowel in Nederland als in het buitenland) gebeld worden. Dubline werkt ook als je naar het buitenland gaat en internet (4G of Wifi) op je toestel hebt. Als je zorgt dat je toestel internet heeft dan ben je bereikbaar op je Dubline nummer, dat zou ook een lokale SIM kaart met 4G van het desbetreffende land kunnen zijn. Heb je voor het buitenland een volledig apart toestel met lokale SIM kaart dan kun je uitloggen uit je Dubline app op je huidige toestel en log je gewoon weer in op de Dubline app op je 2e toestel.

    Ook in het buitenland heb je geen kosten voor je inkomende belminuten.

  • Dubline en registratie bij Social media

    Om zakelijk en privé te scheiden is het ook handig om voor social media en het appen ook aparte accounts aan te maken.

    Zo kun je bijvoorbeeld Whatsapp Business heel eenvoudig registeren met je Dubline nummer. Voer je nummer in en druk dan op “bel mij” in het registratie menu van Whatsapp Business. Hier lees je hoe je dat doet.

    Als je eerst Whatsapp Business registreert met je nummer en vervolgens je zakelijke Facebook ook met hetzelfde nummer registreert dan ontvang je geen SMS maar stuurt Facebook de verificatie code naar je Whatsapp Business. Je kunt uiteraard ook je Facebook en Instagram voor zakelijk gebruik verifiëren met je zakelijke emailadres.

    Daarnaast zijn er nog andere apps die ook “vaste nummers” accepteren voor de verificatie en daarvoor kun je dan ook je Dubline nummer gebruiken. Je ziet dit in de betreffende app heel snel als je het nummer invoert en er dan een “bel mij” knop komt.

  • Wat als mijn telefoon in de “vliegtuigstand” staat?

    Als je telefoon in vliegtuigstand staat, heeft deze geen verbinding met het internet. Iemand die je dan belt komt automatisch in je voicemail terecht. Zodra je je telefoon van de vliegtuigstand af haalt en deze weer internet heeft krijg je een notificatie boven in je scherm van een gemiste oproep en eventueel een voicemail bericht als deze ingesproken is. In je recente oproepen zie je ook de gemiste oproep en je kunt dan direct terugbellen.

  • Ik heb een nieuwe telefoon, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe telefoon hebt kun je heel eenvoudig Dubline hierop activeren.

    Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je e-mailadres en wachtwoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je e-mailadres en wachtwoord op je nieuwe telefoon.

  • Ik heb een nieuwe SIM kaart/ 06 nummer, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe SIM kaart of 06 nummer hebt hoef je helemaal niks te doen voor wat betreft je Dubline app.

    Als je het abonnement van je nieuwe SIM kaart ook gewoon een internet bundel heeft zal Dubline direct werken zodra je de nieuwe SIM kaart in je toestel geactiveerd hebt.

    Vergeet niet in de Dubline app bij “My Dubline” en “persoonlijke gegevens” je 06 nummer aan te passen.

  • Werkt Dubline ook met een Prepaid simcard?

    Ja, Zolang je toestel maar internet heeft via 4G/5G via de prepaid simcard (ook buitenlandse prepaid simcard) werkt Dubline gewoon.

  • Kan ik mijn factuur ook op een ander email adres ontvangen?

    Ja, dat kan. In de Dubline app bij “My Dubline” en “Persoonlijke gegevens” kunt u een apart email adres instellen voor de facturen. Dit mag ook een email adres zijn van uw boekhoudpakket zodat ze automatisch ingeboekt worden.

    Dubline verstuurt haar facturen vanaf het email adres: oplossingen@dubline.nl

     

     

  • Hoe werkt de voicemail?

    Het uitluisteren van de voicemail is gratis en dit doe je eenvoudig in de Dubline app zelf. In het voicemail menu zitten enkele keuzes. Bij het gebruik van meerdere nummers in de Dubline app heeft elk nummer zijn eigen apart te bedienen voicemailbox.

    Optie 1 is het uitluisteren van nieuwe berichten.

    Optie 2 is het uitluisteren van opgeslagen berichten.

    Optie 3 is het berichten setup menu en hier kun je een eigen voicemail welkomst bericht inspreken. Vergeet na het inspreken niet af te sluiten met een hekje (#)

    Optie 4 is het aanpassingen van omleidingen. Door op 1 te drukken kun je alle inkomende oproepen omleiden naar de voicemail. Door op 2 te drukken kun je deze omleiding weer opheffen en komen oproepen weer gewoon binnen. Wil je alle oproepen omleiden naar een ander nummer? Dat kun je doen door in de Dubline app te bellen naar *21*doorschakelnummer#   Dit kun je ook weer opheffen door in de app te bellen naar #21#

  • Kan ik de recente oproepenlijst downloaden?

    Ja, dat kan. In de Dubline app ga je naar My Dubline en “Verbruik”. Je kunt hier de recente oproepenlijst downloaden als CSV bestand. Handig voor je eigen administratie als je bijvoorbeeld je gesprekken kunt declareren. Als je op het envelopje drukt ontvang je ze direct in de email. In deze video laten we zien hoe je via de app je de oproepenlijst kunt downloaden.

     

  • Kan Dubline op een Yealink?

    Ja, op je Dubline account kan ook een Yealink Voip telefoon aangemeld worden zodat je nummer (regio, 085 of 06) zowel op de Dubline app alsook op een bureautoestel uitkomt. Deze Yealink telefoons zijn redelijk eenvoudig aan te melden en wij sturen je een korte handleiding hiervoor met de juiste aanmeld gegevens op je Dubline account. Om dit aan  te vragen kun je hiervoor een email sturen naar oplossingen@dubline.nl of dit aanvragen via MY Dubline in de app bij “support”

  • Kan Dubline op een Gigaset?

    Ja, op je Dubline account kan ook een Gigaset VOIP telefoon aangemeld worden zodat je nummer (regio, 085 of 06) zowel op de Dubline app alsook op een Gigaset DECT toestel uitkomt. Deze Gigaset VOIP telefoons (N300A/IP of N510 IP/pro) zijn redelijk simpel aan te melden en wij sturen je een korte handleiding hiervoor met de juiste aanmeld gegevens op je Dubline account. Om dit aan te vragen kun je een email sturen naar oplossingen@dubline.nl of dit aanvragen via MY Dubline in de app bij “support”

  • Valt bij Wifi bellen aan 1 kant de spraak weg bij oa (Ubiquity) routers?

    Je kunt dit oplossen door in de instellingen van de Wifi router de “SIP alg” instelling uit te zetten.

    Je kunt hier lezen hoe je de instelling aanpast.

  • Hoe log ik in op de Dubline App?

    Download de Dubline app in de App- of Playstore en druk na het opstarten op “inloggen”

  • Waarom is mijn verbinding slecht als ik over de Wifi bel?
    Heb je last van een slechte verbinding of vertraging in de gesprekken als je via Wifi verbinding belt met je Dubline nummer? Het kan helpen om dan de Wifi 5GHZ uit te zetten en de 2,4GHZ verbinding te gebruiken. De 2,4 GHZ heeft vaak een stabiele verbinding dan de 5GHZ. Daarnaast is je telefoon dan ook niet heen en weer aan het switchen tussen beide kanalen, wat leidt tot een betere gesprekskwaliteit. Dit kun je eenvoudig aanpassen op je Wifi router.
  • Werkt de Dubline app met een VPN?

    Als je een VPN hebt draaien op je mobiel dan kun je wel uitgaand bellen met de Dubline app maar geen oproepen ontvangen. Als de VPN aan staat zal de app niet gaan rinkelen. Bellers komen dan automatisch in de voicemail terecht en hiervan krijg je wel een melding en ontvang je dan een email met de geluidsfile.

     

  • Kan ik Dubline krijgen als in het buitenland woon?

    Ja, ook als je een mobiel hebt met een buitenlands nummer dan kun je Dubline krijgen.

    Het Dubline account kun je echter niet zelf aan maken en dat kunnen wij voor je doen. Je dient wel een Nederlandse IBAN te hebben ivm de maandelijkse incasso.

    Je kunt middels een email naar oplossingen@dubline.nl aangeven wat voor nummer je wilt en wij zullen een aantal gegevens vragen voor het creëren van je Dubline account.

  • Welke nummers accepteert Telegram voor verificatie

    Telegram accepteert alleen 06 nummers voor verificatie en geen “vaste” nummers.

    Na het invoeren van het nummer wordt na ongeveer 1 min de knop “Bel mij” zichtbaar. Als je hier op drukt dan wordt je gebeld en hoor je de verificatie code.

  • Hoe kan ik mijn paswoord aanpassen?

    Als je nog niet ingelogd bent in de Dubline app dan kun je na het invullen van je email adres bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten” drukken. Je ontvangt dan een email met een link waar je een nieuw paswoord voor je Dubline account kunt instellen. Als je dat gedaan hebt kun je direct weer inloggen met het nieuwe paswoord.

    Zit je in de Dubline app dan kun je het paswoord aanpassen in de selfservice omgeving My Dubline bij “Persoonlijke gegevens”. Je dient hiervoor dan nog wel je bestaande paswoord te weten. Mocht je die niet meer weten dan kun je via “Instellingen” uitloggen uit de Dubline app om dan weer in te loggen via “Wachtwoord vergeten”

  • Contact nodig met Whatsapp Business?

    Heb je een vraag voor Whatsapp Business zelf of is er iets met je Whatsapp account / nummer aan de hand?

    Je kunt Whatsapp Business emailen op: smb_web@support.whatsapp.com

  • Adreswijziging doorgeven?

    Heb je een nieuw adres of wil je deze aanpassen?

    Je kunt dit zelf in de Dubline app aanpassen bij My Dubline en “Persoonlijke gegevens”

    Je mag het ook emailen naar oplossingen@dubline.nl (graag met je klantnummer) en dan passen wij dit voor je aan.

  • Kan ik via een PC bellen?

    Ja, je kunt Dubline ook gebruiken op een PC. Zowel voor Windows als een MAC is een licentie vrije cliënt beschikbaar welke aangemeld kan worden op een Dubline account. Dit wordt dan geactiveerd als een extra gebruiker en dan komen de oproepen binnen op zowel de Dubline app als de PC. Je kunt dit aanvragen in de Dubline app via My Dubline en support.

  • Kan mijn Dubline-nummer ook worden geactiveerd op een ‘vaste’ telefoon?

    Ja, naast het Dubline-nummer op je mobiel, kan het nummer ook op een vaste telefoon (een VoIP-telefoon) worden geïnstalleerd. Handig voor op je bureau, in je winkel of restaurant. Wij adviseren je om hiervoor de Gigaset N300IP met handset  of Yealink te gebruiken. Stuur een e-mail naar oplossingen@dubline.nl en wij helpen je graag verder hoe je deze kunt activeren en instellen.

  • Ik wil geen voicemails meer ontvangen in mijn e-mail, hoe regel ik dat?

    Neem contact met ons op via “support” in “My Dubline” in de Dubline app. Wij zorgen dat deze dienst wordt stopgezet.

  • Ontvang ik een maandelijkse factuur voor mijn abonnement & belminuten?

    Een Dubline-nummer en de Belastingdienst vormen een goede combinatie. Je krijgt van Dubline een aparte factuur voor de tweede lijn, wanneer je je inschrijft met een KvK-nummer. Zo is het eenvoudiger om zakelijk gebruik aan te tonen, dan bijvoorbeeld een rekening te moeten splitsen.

  • Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap?

    Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen (nummerbehoud). Dit porteringsproces loopt het snelst als je bij het invullen van je adresgegevens, het adres invult dat je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Dubline kan ook je vaste Skype-nummers overnemen. Het is wel handig om te checken of je vaste nummer bij je bestaande aanbieder in een langdurig contract zit, dit om eventuele onaangename verrassingen als boeteclausules te voorkomen als het nummer geporteerd wordt.

  • Wat te doen bij een nieuwe telefoon

    Als je een nieuwe Smartphone hebt kun je heel eenvoudig ook je Dubline hierop activeren.

    Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je email adres en paswoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je email adres en paswoord op je nieuwe telefoon.

  • Naar het buitenland op vakantie en Dubline ?

    Als je in het buitenland bent en je hebt internet op je mobiel via 4G of wifi ben je gewoon bereikbaar op je Dubline. Voor je inkomende oproepen betaal je ook dan geen kosten. Ga je uitgaand bellen naar Nederlandse nummers met je Dubline app dan betaal je gewoon lokaal Nederlands tarief en als je het onbeperkt bellen abonnement hebt dan vallen belletjes naar Nederlandse vaste en mobiele nummers er ook gewoon binnen.

    Je kunt natuurlijk ook gewoon je voicemail inspreken en de app op “niet storen” zetten of uitloggen. Wel zo rustig!

  • Kan ik een verzamelfactuur krijgen?

    Ja, als je als bedrijf zijnde meerdere accounts hebt kunnen we ze op 1 verzamelfactuur zetten. Per account wordt het bedrag vermeld op de factuur. Dan hoeven er geen legio losse facturen verstuurd te worden en dito incasso’s plaats te vinden. Voor vragen of om dit in te regelen verzoeken we je te emailen naar oplossingen@dubline.nl

  • Wat als ik geen wifi heb?

    Als je smartphone niet verbonden is met een wifi-netwerk dan werkt Dubline met het 3G of 4G netwerk.

  • Waarom kan ik niet bellen met Dubline?

    Het kan zijn dat je niet bent ingelogd. Een andere mogelijkheid is dat je geen verbinding hebt, controleer of je telefoon niet op vliegtuigstand staat. Wellicht zou het kunnen dat je account niet meer werkt vanwege een opzegging of blokkering door een onbetaalde factuur.

  • Ik ben niet bereikbaar?

    Wellicht heeft je toestel geen internet (4G/5G/wifi) of staat deze op de vliegtuigstand. Check ook of de app op “niet storen” staat. Het kan ook zijn dat je bent uitgelogd; in dat geval log je in om weer te kunnen bellen.

    Gaan je oproepen direct de voicemail in, dit kun je nakijken via “instellingen”, “Groepen” en dan “alle oproepen” Als hier voicemail staat dan dien je dat aan te passen naar “uitgeschakeld”

  • Kan ik mijn “vaste” Dubline nummer doorschakelen?

    Ja, in plaats van het nummer direct op 1 of meerdere mobieltjes te laten binnenkomen kan het nummer ook volledig doorgeschakeld worden naar een mobiel- of vast nummer. Dit kan gewoon door *21* nummer # te bellen. De doorschakeling weer opheffen kan met #21# of via het voicemail menu en dan de optie “omleiding opheffen”.

  • Hoe zet ik een Whatsapp Business link als communicatiemiddel op mijn site?

    Op de website van Dubline kun je rechts onderaan op het Whatsapp logo klikken voor direct contact. Wil je dit ook voor je eigen website? Dan kan dit als volgt:

    • Download een officieel WhatsApp logo
    • Nu zet je de volgende URL “achter” het logo: https://api.whatsapp.com/send?phone=
    • Achter “phone =“  zet je het volgende;
    • De landcode zonder “+” 
    • Jouw Dubline nummer zonder de start 0
    • Voor Dubline is dit: phone = 31172260000 (hier kun je dus je eigen nummer invullen)
  • Hoe bereik ik de Dubline helpdesk?

    Je kunt contact opnemen met Dubline via Whatsapp, oplossingen@dubline.nl of bel direct op 0172 – 260 000.. De Dubline helpdesk is ook te bereiken door direct in de app 1200 te kiezen.

  • Heb je een nieuwe smartphone, zet ‘Schakel 4G in’ aan voor meer belplezier.

    Heb je een nieuwe smartphone en wil je nog meer plezier uit je Dubline-nummer halen? Stel dan je iPhone in op ‘Schakel 4G in’. Hoe dit werkt verschilt per type Iphone en provider. Check onderstaande sites:

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

  • Werkt Dubline ook via ethernet (zonder elektrosmog)?

    Ja, als je je mobiele telefoon met een kabel verbindt met het internet, werkt de Dubline app normaal. Je kunt dan gewoon bellen en gebeld worden op je eigen nummer. De Dubline Android app werkt ook op een Chromebook, als deze Playstore ondersteunt. Je Chromebook kan eenvoudig met een USB/ ethernetconverter met een kabel verbonden worden met het internet.

    Je kunt meer lezen in deze blog.

  • Waarom kan ik met wifi niet bellen?

    Controleer allereerst of je verbinding met het internet hebt. Wellicht is het wifi-netwerk waarin je je bevindt heel goed afgeschermd. Zet je Wifi uit en probeer via 3G/4G te bellen of vraag je netwerkbeheerder om poort 5075 TCP/UDP te openen.

  • Kan ik Dubline testen ?

    Dubline kun je testen voor € 4,75 excl. btw. Een account is eenvoudig te creëren en Dubline is maandelijks opzegbaar. De opzegknop zit in de app bij “abonnementen”. 

  • Kan ik met Dubline ook faxen ontvangen?

    Inmiddels kan dat niet meer en het faxen is nu echt uitgefaseerd.

  • Kan Dubline een lokaal Skype nummer overnemen?

    Ja, als je een lokaal Skype-nummer hebt, dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.

    Bij het aanmelden via de Dubline app of website kun je vragen om “nummerbehoud” en daar je nummer en gegevens invullen.

     

  • Kan ik Dubline doorschakelen naar een professionele telefoonservice?

    Ja, als je wilt doorschakelen naar een professionele telefoonservice (in plaats van naar je voicemail) dan stellen we dat graag voor je in. Neem hiervoor contact op via oplossingen@dubline.nl.

  • Wil je nummerbehoud/ je nummer porteren naar Dubline?

    Dubline neemt nummers over van andere providers. Er zijn wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

    • Wat voor type contract heb je nu en wat is de opzegtermijn hiervan? Op zakelijke contracten hanteert je huidige provider vaak een opzegboete en zulke verrassingen wil je achteraf niet hebben.
    • Neem je meer diensten af bij je huidige provider zoals Internet en TV? Dubline neemt dan alleen het telefoonnummer over en wij adviseren om even te checken met je provider wat ze doen met je overige diensten.
    • Na de portering komt je nummer direct binnen op de Dubline app op je smartphone.

    Heb je nog andere vragen over nummerbehoud? Neem dan contact met ons op via Whatsapp, oplossingen@dubline.nl of bel direct op 0172 – 260 000.

  • Hoe werkt het met 088 nummers?

    088 nummers zijn zakelijke nummers en deze gaan alleen in reeksen van 100 stuks tegelijkertijd. Deze reeksen kan Dubline zelf niet leveren en deze kun je direct zelf kopen bij de ACM. De zakelijke nummer variant hierop die per stuk te leveren is, is het 085 nummer en hieruit kun je gewoon kiezen tijdens de registratie bij Dubline.

  • Wat doen jullie met mijn gegevens?

    Wij gaan zorgvuldig met je gegevens om en slaan deze op een veilige manier op. De gegevens die wij van je hebben kun je inzien via “My Dubline” in de Dubline app. Meer uitleg is in onze algemene voorwaarden te vinden.

Apple iOS

  • Is Dubline geschikt voor iOS?

    Dubline is geschikt voor smartphones met iOS vanaf versie 10.0

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers in de Dubline app?

    Ja, het is mogelijk om meerdere nummers op één adres aan te vragen, maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. We tonen ook op welk nummer je gebeld wordt door de nummers een naam te geven die in beeld komt als er op gebeld wordt. Alle nummers in het account krijgen een aparte voicemail box die via de app uit te luisteren is. We kunnen maximaal 5 voicemailboxen activeren in het account en door de naam zijn ze eenvoudig uit elkaar te houden. 

    Dit is met name handig als je meerdere initiatieven, projecten, webshops of bedrijven hebt.

  • Hoe zet ik de app aan en uit?

    Om de app uit te zetten, dubbelklik je op de homeknop en scroll door tot je Dubline ziet. Veeg de schermafbeelding omhoog als je de app wilt afsluiten. Zodra je de app weer wilt gebruiken klik je op de Dubline app. Ook als de app “uit” staat blijf je gewoon  bereikbaar.

  • Hoe luister ik mijn voicemail af?

    Voicemail is eenvoudig af te luisteren via de app, je kunt berichten zo vaak afspelen als je wil.

    Dat kan via het menu in de app of via Oproepen > Voicemail, kies de box van het gewenste nummer en bekijk de beschikbare berichten houd de ‘1’-toets lang ingedrukt en dan 1 intoetsen

    Het uitluisteren van de voicemail is gratis.

    Voicemails worden ook als geluidsfile naar de inbox van je e-mail gestuurd.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu “Voicemail”. Kies de juiste voicemailbox van het betreffende nummer/naam. Ga nu naar rechtsboven (het tandwieltje met het speakertje) en kies dan 3 voor ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”.

    Als je wilt kun je ons ook een professioneel ingesproken boodschap aanleveren als geluidsfile in .wav of .mp3-format. Je kunt dit geluidsbestand emailen naar:  oplossingen@dubline.nl met vermelding van je klantnummer en/of telefoonnummer. 

    Voor een betaalbare Voice over kun je o.a. terecht op Fiverr en daar kun je zoeken op “dutch voice over”  

     

    Uitleg hoe het instellen van de Voicemail werkt in beeld
    Voicemail instellen
  • Kan ik met Dubline appen/chatten?

    Ja, Whatsapp Business is geïntroduceerd voor de iPhone en je kunt deze app downloaden via de appstore. Je kunt dan je Dubline-nummer gebruiken om Whatsapp Business op je mobiel te activeren. Zo hou je naast het bellen ook je zakelijke en privé app-verkeer gescheiden.

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app geactiveerd en gaat deze rinkelen. Als je smartphone geen internet heeft, dan komt een inkomende oproep automatisch in je voicemail terecht. Het uitluisteren van de voicemail in de Dubline app is gratis.

  • Wat is tweestaps verificatie?

    Als je inlogt in de app, gaat dit standaard alleen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ‘Tweestaps verificatie’ aan zet, werkt dit hetzelfde maar ontvang je tevens een e-mail met daarin een link waarop je kunt klikken om weer in je account te komen. Zodra je op deze link hebt geklikt, zie je onderin het beeldscherm van de app een gele balk verschijnen met ‘start met bellen’ Je dient wel altijd de de meest recent ontvangen e-mail met de link te gebruiken, als er meerdere inlogpogingen gedaan worden.

  • Is de ringtone duur instelbaar?

    Ja, de ringtone duur is in de Dubline app instelbaar tussen de 5 en 180 sec. Standaard staat deze op 30 sec.

  • Kan ik bepaalde nummers blokkeren?

    Ja, je kunt in de iPhone ook voor Dubline nummers blokkeren. De Dubline app kijkt ook naar de lijst met geblokkeerde contacten/nummers die je in de iPhone aan maakt. Je kunt deze vinden in de iPhone onder “blokkeer en identificeer bellers”  Als je dus gebeld wordt door een nummer/contact welke in deze lijst staat dan zal je Dubline app ook niet af gaan. Wil je nummers voor het hele Dubline account blokkeren dan kan dat in My Dubline en dan naar “Blokkades” en voer je daar het te blokkeren nummer in.

    Als je een ongewenste oproep heeft gekregen kun je deze ook toevoegen aan de lijst van geblokkeerde contacten/oproepen.


  • Kan ik een binnenkomende oproep afwijzen?

    Ja, dat kan op een iPhone door 2 keer op de “aan/uit” toets te drukken.

  • Hoe activeer ik Whatsapp Business op mijn nummer?

    Download de Whatsapp Business app in de Appstore (Deze app heeft hetzelfde Whatsapp logo maar dan met een B in het midden). Na het installeren, kunt je je zakelijke nummer activeren bij Whatsapp Business.
    Je vult het nummer in bij: “Uw nummer verifiëren”. Om het nummer geverifieerd te krijgen, druk je vervolgens op “Mij bellen”. Je ontvangt dan een oproep op je Dubline-nummer, waarin je de zescijferige activatiecode wordt meegedeeld en deze vul je in. Je kunt nu gebruik maken van Whatsapp Business. Klanten kunnen je nu appen op je zakelijke nummer. Als je je mobiel koppelt via Web.Whatsapp.com aan uw laptop/PC, geeft je dat nog meer gebruiksgemak in de communicatie.

    In deze blog staan de stappen.

  • Kan ik direct vanuit mijn contacten met Dubline bellen?

    Ja, dat kan. Als je in de contacten app het “bellen” icoon ingedrukt houdt dan kan je kiezen met welke app je wilt bellen. Hier staat ook Dubline tussen, het leuke is ook nog dat hij je laatst gebruikte app onthoudt!

  • Wat als mijn telefoon in de “vliegtuigstand” staat?

    Als je telefoon in vliegtuigstand staat, heeft deze geen verbinding met het internet. Iemand die je dan belt komt automatisch in je voicemail terecht. Zodra je je telefoon van de vliegtuigstand af haalt en deze weer internet heeft krijg je een notificatie boven in je scherm van een gemiste oproep en eventueel een voicemail bericht als deze ingesproken is. In je recente oproepen zie je ook de gemiste oproep en je kunt dan direct terugbellen.

  • Ik heb een nieuwe telefoon, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe telefoon hebt kun je heel eenvoudig Dubline hierop activeren.

    Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je e-mailadres en wachtwoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je e-mailadres en wachtwoord op je nieuwe telefoon.

  • Ik heb een nieuwe SIM kaart/ 06 nummer, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe SIM kaart of 06 nummer hebt hoef je helemaal niks te doen voor wat betreft je Dubline app.

    Als je het abonnement van je nieuwe SIM kaart ook gewoon een internet bundel heeft zal Dubline direct werken zodra je de nieuwe SIM kaart in je toestel geactiveerd hebt.

    Vergeet niet in de Dubline app bij “My Dubline” en “persoonlijke gegevens” je 06 nummer aan te passen.

  • Hoe log ik in op de Dubline App?

    Download de Dubline app in de App- of Playstore en druk na het opstarten op “inloggen”

  • Hoe verander ik de ringtone?

    In de Dubline app bij instellingen kun je kiezen uit meerdere ringtones voor je Dubline nummer.

  • Hoe gaat Dubline met mijn contacten om?

    De Dubline app maakt gebruik van de contacten op je telefoon. Dubline importeert of downloadt je contacten niet.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Telefoon instellingen’. Je belt dan anoniem.

  • Kan ik een telefoonnummer kopiëren vanuit Dubline of naar Dubline?

    Ja, je kunt een nummer kopiëren (van bijv. een website) en deze in de app plakken en direct gebruiken.

  • Ik ben niet bereikbaar?

    Wellicht heeft je toestel geen internet (4G/5G/wifi) of staat deze op de vliegtuigstand. Check ook of de app op “niet storen” staat. Het kan ook zijn dat je bent uitgelogd; in dat geval log je in om weer te kunnen bellen.

    Gaan je oproepen direct de voicemail in, dit kun je nakijken via “instellingen”, “Groepen” en dan “alle oproepen” Als hier voicemail staat dan dien je dat aan te passen naar “uitgeschakeld”

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid bel je met het nummer 1400. Je eigen gemeente kun je bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Heb je een nieuwe smartphone, zet ‘Schakel 4G in’ aan voor meer belplezier.

    Heb je een nieuwe smartphone en wil je nog meer plezier uit je Dubline-nummer halen? Stel dan je iPhone in op ‘Schakel 4G in’. Hoe dit werkt verschilt per type Iphone en provider. Check onderstaande sites:

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

Google Android

  • Is Dubline geschikt voor Android?

    Dubline is geschikt voor smartphones met Android vanaf versie 10.0

    Ivm een afwijkende geluidsafhandeling worden Samsung Galaxy Note toestellen niet ondersteund. De gewone Samsung Galaxy toestellen worden uiteraard wel ondersteund.

     

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers in de Dubline app?

    Ja, het is mogelijk om meerdere nummers op één adres aan te vragen, maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. We tonen ook op welk nummer je gebeld wordt door de nummers een naam te geven die in beeld komt als er op gebeld wordt. Alle nummers in het account krijgen een aparte voicemail box die via de app uit te luisteren is. We kunnen maximaal 5 voicemailboxen activeren in het account en door de naam zijn ze eenvoudig uit elkaar te houden. 

    Dit is met name handig als je meerdere initiatieven, projecten, webshops of bedrijven hebt.

  • Kan ik met Dubline appen?

    Ja, voor Android is Whatsapp Business nu geïntroduceerd. Deze app kun je downloaden in de Playstore. Je kunt je Dubline-nummer gebruiken voor Whatsapp Business. In plaats van een verificatie SMS kun je je ook laten bellen door een “automaat” en als je opneemt hoor je een verificatie code. Deze code vul je in voor de verificatie en zo is Whatsapp Business heel eenvoudig geactiveerd op je Dubline nummer. Zo hou je je zakelijke en privé-apps gescheiden. Hier vind je er een blog over.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Instellingen’. Je belt dan anoniem.

  • Hoe luister ik mijn voicemail af?

    Er zijn drie manieren om in het voicemailmenu te komen en nieuwe berichten te beluisteren:

    1. Dat kan via het menu in de app en dan 1 intoetsen
    2. houd de ‘1’-toets lang ingedrukt en dan 1 intoetsen
    3. toets 1233 en dan 1 intoetsen

    Het uitluisteren van de voicemail is gratis.

    Voicemails worden ook als geluidsfile naar de inbox van je e-mail gestuurd.

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app geactiveerd en gaat deze rinkelen. Als je smartphone geen internet heeft, dan komt een inkomende oproep automatisch in je voicemail terecht. Het uitluisteren van de voicemail in de Dubline app is gratis.

  • Ik heb meerdere nummers, hoe kan ik wisselen voor het uitgaand bellen ?

    Als je meerdere nummers in de Dubline app hebt, dan kun je kiezen met welk nummer je uitgaand belt. Deze instelling is in de Dubline app te vinden bij My Dubline en ‘nummers’. Je kunt ook snel wisselen van nummer met een long press op de groene beltoets als je gaat bellen.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu in de app, of door de ‘1’-toets in te drukken. Ook kun je kiezen om 1233 in te toetsen. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”. Als je wilt kun je ons ook een professioneel ingesproken boodschap aanleveren als geluidsfile in .wav of .mp3-format. Je kunt dit geluidsbestand emailen naar:  oplossingen@dubline.nl met vermelding van je klantnummer en/of telefoonnummer. 

    Voor een betaalbare Voice over kun je o.a. terecht op Fiverr en daar kun je zoeken op “dutch voice over”  

  • Wat is tweestaps verificatie?

    Als je inlogt in de app, gaat dit standaard alleen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ‘Tweestaps verificatie’ aan zet, werkt dit hetzelfde maar ontvang je tevens een e-mail met daarin een link waarop je kunt klikken om weer in je account te komen. Zodra je op deze link hebt geklikt, zie je onderin het beeldscherm van de app een gele balk verschijnen met ‘start met bellen’ Je dient wel altijd de de meest recent ontvangen e-mail met de link te gebruiken, als er meerdere inlogpogingen gedaan worden.

  • Hoe activeer ik Whatsapp Business op mijn nummer?

    Download de Whatsapp Business app in de Playstore (Deze app heeft hetzelfde Whatsapp logo maar dan met een B in het midden). Na het installeren, kunt je je zakelijke nummer activeren bij Whatsapp Business.
    Je vult het nummer in bij: “Uw nummer verifiëren”. Om het nummer geverifieerd te krijgen, druk je vervolgens op “Mij bellen”. Je ontvangt dan een oproep op je Dubline-nummer, waarin je de zescijferige activatiecode wordt meegedeeld en deze vul je in. Je kunt nu gebruik maken van Whatsapp Business. Klanten kunnen je nu appen op je zakelijke nummer. Als je je mobiel koppelt via Web.Whatsapp.com aan uw laptop/PC, geeft je dat nog meer gebruiksgemak in de communicatie.

  • Is de ringtone duur instelbaar?

    Ja, de ringtone duur is in de Dubline app instelbaar tussen de 5 en 180 sec. Standaard staat deze op 30 sec.

  • Wat als mijn telefoon in de “vliegtuigstand” staat?

    Als je telefoon in vliegtuigstand staat, heeft deze geen verbinding met het internet. Iemand die je dan belt komt automatisch in je voicemail terecht. Zodra je je telefoon van de vliegtuigstand af haalt en deze weer internet heeft krijg je een notificatie boven in je scherm van een gemiste oproep en eventueel een voicemail bericht als deze ingesproken is. In je recente oproepen zie je ook de gemiste oproep en je kunt dan direct terugbellen.

  • Ik heb een nieuwe telefoon, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe telefoon hebt kun je heel eenvoudig Dubline hierop activeren.

    Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je e-mailadres en wachtwoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je e-mailadres en wachtwoord op je nieuwe telefoon.

  • Ik heb een nieuwe SIM kaart/ 06 nummer, wat moet ik doen?

    Als je een nieuwe SIM kaart of 06 nummer hebt hoef je helemaal niks te doen voor wat betreft je Dubline app.

    Als je het abonnement van je nieuwe SIM kaart ook gewoon een internet bundel heeft zal Dubline direct werken zodra je de nieuwe SIM kaart in je toestel geactiveerd hebt.

    Vergeet niet in de Dubline app bij “My Dubline” en “persoonlijke gegevens” je 06 nummer aan te passen.

  • Heb je een samsung telefoon en gaat de Dubline app niet over?

    Zorg dat de batterij optimalisatie voor de Dubline app op “niet geoptimaliseerd staat”

    Met onderstaand document kun je ook een aantal instelling checken die hierop van toepassing zijn.

    Uitleg hoe de batterij optimalisatie voor de Dubline app uit te schakelen

  • Kan ik nummers blokkeren in Android?

    Ja, u kunt het nummer blokkeren in de Dubline app bij My Dubline en “Blokkades”. Voeg het te blokkeren nummer daar toe aan de lijst.

     

    Android nummers blokkeren

     

  • Hoe log ik in op de Dubline App?

    Download de Dubline app in de App- of Playstore en druk na het opstarten op “inloggen”

  • Batterij Optimalisatie voor de OnePlus

    Het accuverbruik voor de Dubline app dient op “Niet geoptimaliseerd” te staan.

    Er is nog een 2e instelling en die heeft te maken met dataverbruik op de achtergrond: instellingen > apps > app-beheer > dubline > accuverbruik > activiteit op achtergrond toestaan.

  • Waarom wordt op mijn Android toestel de Dubline app niet wakker bij een inkomende oproep?

    Waarschijnlijk heeft dit te maken met een extra instelling naast het uitzetten van de “batterij optimalisatie” en dat is als volgt op te lossen:

    Als je het Android-instellingen menu opent (de app met het Android tandwieltje) op je toestel en je gaat dan naar apps/appbeheer en zoekt dan de Dubline app in de lijst met apps. 

     

    Check vervolgens of alle “meldingen” aan staan voor de Dubline app? 

    Zou je bij “Mobiele data en Wifi” willen checken of “achtergrondgegevens” en “onbeperkt datagebruik toestaan” allebei “aan” staan? 

    Zouje bij “Batterij” willen kijken of deze op “onbeperkt” staat en of “achtergrond gebruik” ook aan aan staat? 

    De Batterij optimalisatie dient in elk geval uit te staan voor Dubline app. 

  • Android 11 op de Samsung

    Naast de het aanpassen van de standaard batterij optimalistatie in het toestel is het ook handig om deze aan te passn.

    Uitleg batterij optimalisatie Samsung voor Dubline uitschakelen

  • Heb je Android 10 en mis je oproepen ?

    In Android 10 is een verandering ten opzichte van eerdere Android versies en is het batterij management wat agressiever geworden voor de apps.

    Mis je oproepen op je Dubline app dan staat de Dubline app waarschijnlijk op “batterij geoptimaliseerd” terwijl de juiste instelling moet zijn “Niet geoptimaliseerd”. Hoe je dit kunt checken en corrigeren staat hieronder.
    Als je Dubline op “Niet geoptimaliseerd” zet kost je dat geen extra batterij, maar het levert wel extra business op!

    Ga  in je toestel naar “Instellingen”en dan naar “Apps en meldingen” selecteer de Dubline app en ga naar “Geavanceerd”. Kies nu voor “Batterij” en check of “Batterij optimalisatie” op “Niet geoptimaliseerd” staat” en dit kun je zonodig aanpassen door er op te klikken en de instelling te veranderen.

    Screenshot van instellingen voor de Dubline app over batterij gebruik op Android 10

    Een andere optie kan zijn dat niet alle meldingen zijn ingeschakeld, die nodig zijn om de inkomende gesprekken of notificaties van voicemails te ontvangen. Onderstaande screenshot geeft weer wat de beste instellingen voor de notificaties voor Dubline zijn.

    Screenshot van Android 10 - notificatie instellingen Dubline

  • Instellingen checken voor andere merken Android telefoons dan een Samsung

    Als je het Android-instellingen menu opent (de app met het tandwieltje) op je toestel en je gaat dan naar apps/appbeheer en zoekt dan de Dubline app in de lijst met apps.

    Check vervolgens of alle “meldingen” aan staan voor de Dubline app.

    Check bij “Mobiele data en Wifi” of “achtergrondgegevens” en “onbeperkt datagebruik toestaan” allebei “aan” staan.

    Check bij “Batterij” of deze op “onbeperkt” staat en of “achtergrond gebruik” ook aan aan staat

    De Batterij optimalisatie dient in elk geval uit te staan voor Dubline app.

    Deze instellingen zorgen dat je Dubline app over gaat bij een inkomende oproep en dat je notificaties krijgt op het scherm.

  • Maakt Dubline een kopie van mijn contacten?

    Nee. Dubline maakt gebruik van de contacten die al in je telefoon zitten. Wij kopiëren deze niet en informeren je eigen netwerk ook niet dat je Dubline hebt, het zijn immers jouw contacten. 

  • Kan ik mijn favorieten aanpassen in Dubline?

    Nee. De favorieten in de Dubline app zijn identiek aan de favorieten in je mobiele telefoon.

  • Ik ben niet bereikbaar?

    Wellicht heeft je toestel geen internet (4G/5G/wifi) of staat deze op de vliegtuigstand. Check ook of de app op “niet storen” staat. Het kan ook zijn dat je bent uitgelogd; in dat geval log je in om weer te kunnen bellen.

    Gaan je oproepen direct de voicemail in, dit kun je nakijken via “instellingen”, “Groepen” en dan “alle oproepen” Als hier voicemail staat dan dien je dat aan te passen naar “uitgeschakeld”

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid bel je met het nummer 1400. Je eigen gemeente kun je bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Heb je een Android telefoon en gaat de Dubline app niet over?

    Oa voor Huwei en ASUS Zenfone.

    In een telefoon dient je volgende instelling in de telefoon “aan” te staan, ga naar:

    1. Geavanceerde instellingen
    2. Batterij manager
    3. Beschermde apps
    4. Dubline “aan” zetten

    Screenshot van beschermde apps instellingen

Abonnement

  • Welke gesprekskosten worden gehanteerd?

    De actuele tarieven voor het bepalen van je gesprekskosten kun je hier vinden. Het aantal belminuten wordt weergegeven in My Dubline in de app.

  • Hoe werkt de facturering?

    Aan het begin van de maand ontvang je de factuur als PDF via de mail. De facturen ontvangen op een ander mail adres? Geen enkel probleem. Via de self service omgeving in de app, My Dubline is het mogelijk om een apart mail adres in te stellen om de facturen te ontvangen.

    In de factuur worden de belkosten van afgelopen maand vermeld en staan de abonnementskosten van de lopende maand.

    De automatische incasso voor het innen van het factuurbedrag wordt 5 dagen na de factuur datum gedaan. Deze incassodatum staat ook vermeld op de factuur.

     

  • Hanteert Dubline boetes bij het opzeggen ?

    Nee, het Dubline abonnement wordt maandelijks verlengd. Lange contracten bestaan niet bij ons en zodoende hanteren we ook geen boetes.

  • Kan ik mijn factuur ook op een ander email adres ontvangen?

    Ja, dat kan. In de Dubline app bij “My Dubline” en “Persoonlijke gegevens” kunt u een apart email adres instellen voor de facturen. Dit mag ook een email adres zijn van uw boekhoudpakket zodat ze automatisch ingeboekt worden.

    Dubline verstuurt haar facturen vanaf het email adres: oplossingen@dubline.nl

     

     

  • Kan ik Dubline krijgen als in het buitenland woon?

    Ja, ook als je een mobiel hebt met een buitenlands nummer dan kun je Dubline krijgen.

    Het Dubline account kun je echter niet zelf aan maken en dat kunnen wij voor je doen. Je dient wel een Nederlandse IBAN te hebben ivm de maandelijkse incasso.

    Je kunt middels een email naar oplossingen@dubline.nl aangeven wat voor nummer je wilt en wij zullen een aantal gegevens vragen voor het creëren van je Dubline account.

  • Adreswijziging doorgeven?

    Heb je een nieuw adres of wil je deze aanpassen?

    Je kunt dit zelf in de Dubline app aanpassen bij My Dubline en “Persoonlijke gegevens”

    Je mag het ook emailen naar oplossingen@dubline.nl (graag met je klantnummer) en dan passen wij dit voor je aan.

  • Wat is het incassanten ID van Dubline?

    Dubline werkt met een automatische incasso. Wellicht dien je in je bankomgeving Dubline te machtigen voor de incasso en hiervoor kun je het inassanten ID toevoegen in je eigen bankomgeving. Het Incassanten ID van Dubline is: NL48ZZZ652676050001

  • Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

    In de Dubline app ga je naar “My Dubline” en daar staat bij “`Abonnementsvorm” ook de knop “mijn abonnement opzeggen”. Als je opzegt ontvang je hiervan een bevestigings email.

    Je ontvangt dan in het begin van de volgende maand nog een slotfactuur voor de gemaakte belkosten in de afgelopen maand.

  • Wat kost een abonnement bij Dubline?

    Een abonnement bij Dubline kost per maand € 4,95, exclusief btw. Meer informatie over tarieven kun je hier vinden.

  • Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap?

    Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen (nummerbehoud). Dit porteringsproces loopt het snelst als je bij het invullen van je adresgegevens, het adres invult dat je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Dubline kan ook je vaste Skype-nummers overnemen. Het is wel handig om te checken of je vaste nummer bij je bestaande aanbieder in een langdurig contract zit, dit om eventuele onaangename verrassingen als boeteclausules te voorkomen als het nummer geporteerd wordt.

  • Wat te doen bij een nieuwe telefoon

    Als je een nieuwe Smartphone hebt kun je heel eenvoudig ook je Dubline hierop activeren.

    Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je email adres en paswoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je email adres en paswoord op je nieuwe telefoon.

  • Waarom ziet mijn eerste factuur er anders uit?

    Je eerste factuur is vaak iets hoger dan verwacht. Dat komt onder andere doordat deze een 2 tal periodes beslaat. Op deze pagina leggen wij je graag uit hoe je eerste factuur is opgebouwd.

  • Kan ik een verzamelfactuur krijgen?

    Ja, als je als bedrijf zijnde meerdere accounts hebt kunnen we ze op 1 verzamelfactuur zetten. Per account wordt het bedrag vermeld op de factuur. Dan hoeven er geen legio losse facturen verstuurd te worden en dito incasso’s plaats te vinden. Voor vragen of om dit in te regelen verzoeken we je te emailen naar oplossingen@dubline.nl

  • Wat staat er op mijn maandelijkse factuur?

    Via onderstaande link is een factuur te bekijken van een klant die 2 extra nummers heeft:

    Bekijk de voorbeeldfactuur.

  • Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer aanpassen voor de automatische incasso ?

    Dat kun je heel eenvoudig zelf doen in de Dubline app.
    Je gaat naar My Dubline > Persoonlijke gegevens en daar klik je op het bestaande bankrekeningnummer. Er verschijnt nu een popup, waarin je het het bankrekeningnummer kunt aanpassen. Vul je nieuwe IBAN nummer in zonder spaties er tussen en druk op opslaan.

    Mocht dit niet lukken dan kun je het nieuwe IBAN nummer doorgeven middels een support ticket via “My Dubline” en passen wij het voor je aan.

    De incasso van de volgende maand zal dan van je nieuwe rekeningnummer gedaan worden.

  • Gaan de belminuten van mijn belbundel af?

    Nee, als je belt met Dubline, gebruik je geen belminuten maar data uit je databundel.

  • Kan ik Dubline testen ?

    Dubline kun je testen voor € 4,75 excl. btw. Een account is eenvoudig te creëren en Dubline is maandelijks opzegbaar. De opzegknop zit in de app bij “abonnementen”. 

  • Betaal ik voor inkomende oproepen?

    Nee, ook niet als je in het buitenland wordt gebeld. Dubline brengt alleen uitgaande gesprekken in rekening.

  • Kan Dubline een lokaal Skype nummer overnemen?

    Ja, als je een lokaal Skype-nummer hebt, dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.

    Bij het aanmelden via de Dubline app of website kun je vragen om “nummerbehoud” en daar je nummer en gegevens invullen.

     

  • Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

    Je kunt per maand opzeggen. Dat doe je in de Dubline app via My Dubline > ‘Abonnementen”.

  • Wil je nummerbehoud/ je nummer porteren naar Dubline?

    Dubline neemt nummers over van andere providers. Er zijn wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden.

    • Wat voor type contract heb je nu en wat is de opzegtermijn hiervan? Op zakelijke contracten hanteert je huidige provider vaak een opzegboete en zulke verrassingen wil je achteraf niet hebben.
    • Neem je meer diensten af bij je huidige provider zoals Internet en TV? Dubline neemt dan alleen het telefoonnummer over en wij adviseren om even te checken met je provider wat ze doen met je overige diensten.
    • Na de portering komt je nummer direct binnen op de Dubline app op je smartphone.

    Heb je nog andere vragen over nummerbehoud? Neem dan contact met ons op via Whatsapp, oplossingen@dubline.nl of bel direct op 0172 – 260 000.

  • Kan ik Dubline ook gebruiken in het buitenland?

    Ja, met Dubline ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar als je telefoon verbonden is met het internet. Je kunt met je Dubline nummer ook bellen in het buitenland en als je dan belt naar Nederlandse nummers dan zijn dan lokale gesprekken die je voert (geen roaming kosten). Nu er in Europa data roaming is op 4G maakt dat je zeer goed bereikbaar via Dubline. 

    Als iemand in Nederland je belt op je Dubline nummer terwijl je in het buitenland zit, dan betaalt deze persoon het tarief voor het bellen naar een “vast” Nederlands nummer. Behalve het data gebruik heb je zelf geen kosten voor inkomende oproepen als je in het buitenland bent.

    Ben je in het buitenland en ga je met de Dubline app bellen naar Nederlandse nummers dan betaal je gewoon het tarief voor een lokaal gesprek.

     

  • Is Dubline handig als ik al een (vast) kantoornummer heb?

    Ja, je kunt je huidige vaste, kantoornummer behouden bij Dubline. We zetten daarvoor je bestaande nummer over op je mobiel. Zo bel je met je mobiel zoals je op kantoor gewend bent. Tijdens het registratieproces kun je aangeven dat je je huidige telefoonnummer over wilt zetten. Hou er wel rekening mee dat je het bestaande nummer niet direct kunt gebruiken. Wij vragen eerst je nummer op bij je huidige telecomprovider en gaan dan over tot het porteren. Dit proces duurt enkele werkdagen. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer het nummer overgezet is naar Dubline en je account actief wordt. Het is wel handig om te checken of je vaste nummer bij je bestaande aanbieder in een langdurig contract zit, dit om eventuele onaangename verrassingen als boete clausules te voorkomen als het nummer uit het contract gaat.

  • Waarin verschilt Dubline van doorschakeldiensten?

    Dubline onderscheidt zich op een aantal vlakken:

    • Dubline is een volwaardige tweede telefoonlijn op je mobiel, die volledig onafhankelijk werkt naast je 06-nummer
    • Voor het extra telefoonnummer van Dubline heb je geen extra SIM-kaart nodig
    • Dubline maakt gebruik een Voice over IP-verbinding (VoIP) via 3G/4G/wifi
    • Dubline schakelt niet door en maakt geen gebruik van je mobiele telefoonlijn. Je hebt geen dubbele kosten voor doorschakelen of extra kosten voor mobiele belminuten
    • Je ziet en hoort direct of je gebeld wordt op je mobiele 06-nummer of op het ‘vaste’ Dubline-nummer
    • Met Dubline kun je overal en altijd bellen met een vast telefoonnummer vanaf de mobiele telefoon; je vaste nummer verschijnt in het beeldscherm van degene die je belt
    • Voor bellen en gebeld worden maakt Dubline gebruik van je bestaande contactenlijst. Je hoeft dus niks dubbel op te slaan of bij te houden
    • Inkomende oproepen en het uitluisteren van de Voicemail zijn gratis
  • Wat moet ik doen als ik mijn factuur kwijt ben?

    Al je Dubline facturen zijn te downloaden vanuit de My Dubline omgeving in de app. Zodra je in de app op het “envelopje” klikt ontvang je een download link per e-mail. Deze link wordt verstuurd naar het e-mail adres waar je normaal je facturen ook op ontvangt. Op deze manier kun je eenvoudig je administratie weer compleet maken.

  • Kan ik mijn telefonie abonnement bij mijn bestaande provider opzeggen?

    Als Dubline je telefoonnummer overneemt van jouw provider, is het normaal dat de provider deze nummer overname ziet als een opzegging van het telefonie deel van je abonnement. De provider zal dit ook aan jou bevestigen.

    Het is wel handig om te checken of je vaste nummer bij je bestaande aanbieder in een langdurig contract zit, dit om eventuele onaangename verrassingen als boete clausules te voorkomen als het nummer geporteerd wordt.

  • Moet ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten?

    Nee, Dubline werkt met je bestaande abonnement en maakt gebruik van je databundel.

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden? 

    Ja, je kunt meerdere nummers op één adres aanvragen, tot maximaal 5 nummers op 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. Als je als ondernemer in de grensstreek woont, kan het handig zijn om er bijv. een Belgisch of Duits nummer bij te nemen. Dit kun je aanvragen via de feedbacktoets in de app. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

  • Werkt Dubline ook op rekening?

    Nee, Dubline werkt alleen op basis van automatische incasso.

Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?

Mocht je vraag niet beantwoord zijn, dan kun je hier in het formulier je vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen en de vraag beantwoorden.

Je kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.

    Verstuur bericht

    Aanmelden WhatsApp icoon