Veelgestelde vragen
Google Android
-
Is Dubline geschikt voor Android?
Dubline is geschikt voor smartphones met Android vanaf versie 10.0
Ivm een afwijkende geluidsafhandeling worden Samsung Galaxy Note toestellen niet ondersteund. De gewone Samsung Galaxy toestellen worden uiteraard wel ondersteund.
-
Kunnen er meerdere telefoonnummers in de Dubline app?
Ja, het is mogelijk om meerdere nummers op één adres aan te vragen, maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer je standaard wilt bellen. We tonen ook op welk nummer je gebeld wordt door de nummers een naam te geven die in beeld komt als er op gebeld wordt. Alle nummers in het account krijgen een aparte voicemail box die via de app uit te luisteren is. We kunnen maximaal 5 voicemailboxen activeren in het account en door de naam zijn ze eenvoudig uit elkaar te houden.
Dit is met name handig als je meerdere initiatieven, projecten, webshops of bedrijven hebt.
-
Kan ik met Dubline appen?
Ja, voor Android is Whatsapp Business nu geïntroduceerd. Deze app kun je downloaden in de Playstore. Je kunt je Dubline-nummer gebruiken voor Whatsapp Business. In plaats van een verificatie SMS kun je je ook laten bellen door een “automaat” en als je opneemt hoor je een verificatie code. Deze code vul je in voor de verificatie en zo is Whatsapp Business heel eenvoudig geactiveerd op je Dubline nummer. Zo hou je je zakelijke en privé-apps gescheiden. Hier vind je er een blog over.
-
Kan ik anoniem bellen met de Dubline?
Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Instellingen’. Je belt dan anoniem.
-
Hoe luister ik mijn voicemail af?
Er zijn drie manieren om in het voicemailmenu te komen en nieuwe berichten te beluisteren:
- Dat kan via het menu in de app en dan 1 intoetsen
- houd de ‘1’-toets lang ingedrukt en dan 1 intoetsen
- toets 1233 en dan 1 intoetsen
Het uitluisteren van de voicemail is gratis.
Voicemails worden ook als geluidsfile naar de inbox van je e-mail gestuurd.
-
Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?
Ja, bij een inkomende oproep wordt de app geactiveerd en gaat deze rinkelen. Als je smartphone geen internet heeft, dan komt een inkomende oproep automatisch in je voicemail terecht. Het uitluisteren van de voicemail in de Dubline app is gratis.
-
Ik heb meerdere nummers, hoe kan ik wisselen voor het uitgaand bellen ?
Als je meerdere nummers in de Dubline app hebt, dan kun je kiezen met welk nummer je uitgaand belt. Deze instelling is in de Dubline app te vinden bij My Dubline en ‘nummers’. Je kunt ook snel wisselen van nummer met een long press op de groene beltoets als je gaat bellen.
-
Hoe stel ik mijn voicemail in?
Je kunt de welkomstboodschap van je voicemail aanpassen via het menu in de app, of door de ‘1’-toets in te drukken. Ook kun je kiezen om 1233 in te toetsen. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek je nieuwe welkomstboodschap in. Sluit je boodschap af met “#”. Als je wilt kun je ons ook een professioneel ingesproken boodschap aanleveren als geluidsfile in .wav of .mp3-format. Je kunt dit geluidsbestand emailen naar: oplossingen@dubline.nl met vermelding van je klantnummer en/of telefoonnummer.
Voor een betaalbare Voice over kun je o.a. terecht op Fiverr en daar kun je zoeken op “dutch voice over”
-
Wat is tweestaps verificatie?
Als je inlogt in de app, gaat dit standaard alleen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ‘Tweestaps verificatie’ aan zet, werkt dit hetzelfde maar ontvang je tevens een e-mail met daarin een link waarop je kunt klikken om weer in je account te komen. Zodra je op deze link hebt geklikt, zie je onderin het beeldscherm van de app een gele balk verschijnen met ‘start met bellen’ Je dient wel altijd de de meest recent ontvangen e-mail met de link te gebruiken, als er meerdere inlogpogingen gedaan worden.
-
Hoe activeer ik Whatsapp Business op mijn nummer?
Download de Whatsapp Business app in de Playstore (Deze app heeft hetzelfde Whatsapp logo maar dan met een B in het midden). Na het installeren, kunt je je zakelijke nummer activeren bij Whatsapp Business.
Je vult het nummer in bij: “Uw nummer verifiëren”. Om het nummer geverifieerd te krijgen, druk je vervolgens op “Mij bellen”. Je ontvangt dan een oproep op je Dubline-nummer, waarin je de zescijferige activatiecode wordt meegedeeld en deze vul je in. Je kunt nu gebruik maken van Whatsapp Business. Klanten kunnen je nu appen op je zakelijke nummer. Als je je mobiel koppelt via Web.Whatsapp.com aan uw laptop/PC, geeft je dat nog meer gebruiksgemak in de communicatie. -
Is de ringtone duur instelbaar?
Ja, de ringtone duur is in de Dubline app instelbaar tussen de 5 en 180 sec. Standaard staat deze op 30 sec.
-
Wat als mijn telefoon in de “vliegtuigstand” staat?
Als je telefoon in vliegtuigstand staat, heeft deze geen verbinding met het internet. Iemand die je dan belt komt automatisch in je voicemail terecht. Zodra je je telefoon van de vliegtuigstand af haalt en deze weer internet heeft krijg je een notificatie boven in je scherm van een gemiste oproep en eventueel een voicemail bericht als deze ingesproken is. In je recente oproepen zie je ook de gemiste oproep en je kunt dan direct terugbellen.
-
Ik heb een nieuwe telefoon, wat moet ik doen?
Als je een nieuwe telefoon hebt kun je heel eenvoudig Dubline hierop activeren.
Je logt uit op de Dubline app op je oude telefoon bij “instellingen” en vervolgens download je de Dubline app op je nieuwe telefoon en logt weer in met je e-mailadres en wachtwoord. Kun je niet meer uitloggen uit de app omdat je telefoon bijvoorbeeld kapot is dan log je direct in met je e-mailadres en wachtwoord op je nieuwe telefoon.
-
Ik heb een nieuwe SIM kaart/ 06 nummer, wat moet ik doen?
Als je een nieuwe SIM kaart of 06 nummer hebt hoef je helemaal niks te doen voor wat betreft je Dubline app.
Als je het abonnement van je nieuwe SIM kaart ook gewoon een internet bundel heeft zal Dubline direct werken zodra je de nieuwe SIM kaart in je toestel geactiveerd hebt.
Vergeet niet in de Dubline app bij “My Dubline” en “persoonlijke gegevens” je 06 nummer aan te passen.
-
Heb je een samsung telefoon en gaat de Dubline app niet over?
Zorg dat de batterij optimalisatie voor de Dubline app op “niet geoptimaliseerd staat”
Met onderstaand document kun je ook een aantal instelling checken die hierop van toepassing zijn.
Uitleg hoe de batterij optimalisatie voor de Dubline app uit te schakelen
-
Kan ik nummers blokkeren in Android?
Ja, u kunt het nummer blokkeren in de Dubline app bij My Dubline en “Blokkades”. Voeg het te blokkeren nummer daar toe aan de lijst.
-
Hoe log ik in op de Dubline App?
Download de Dubline app in de App- of Playstore en druk na het opstarten op “inloggen”
-
Batterij Optimalisatie voor de OnePlus
Het accuverbruik voor de Dubline app dient op “Niet geoptimaliseerd” te staan.
Er is nog een 2e instelling en die heeft te maken met dataverbruik op de achtergrond: instellingen > apps > app-beheer > dubline > accuverbruik > activiteit op achtergrond toestaan.
-
Waarom wordt op mijn Android toestel de Dubline app niet wakker bij een inkomende oproep?
Waarschijnlijk heeft dit te maken met een extra instelling naast het uitzetten van de “batterij optimalisatie” en dat is als volgt op te lossen:
Als je het Android-instellingen menu opent (de app met het Android tandwieltje) op je toestel en je gaat dan naar apps/appbeheer en zoekt dan de Dubline app in de lijst met apps.
Check vervolgens of alle “meldingen” aan staan voor de Dubline app?
Zou je bij “Mobiele data en Wifi” willen checken of “achtergrondgegevens” en “onbeperkt datagebruik toestaan” allebei “aan” staan?
Zouje bij “Batterij” willen kijken of deze op “onbeperkt” staat en of “achtergrond gebruik” ook aan aan staat?
De Batterij optimalisatie dient in elk geval uit te staan voor Dubline app.
-
Android 11 op de Samsung
Naast de het aanpassen van de standaard batterij optimalistatie in het toestel is het ook handig om deze aan te passn.
Uitleg batterij optimalisatie Samsung voor Dubline uitschakelen
-
Heb je Android 10 en mis je oproepen ?
In Android 10 is een verandering ten opzichte van eerdere Android versies en is het batterij management wat agressiever geworden voor de apps.
Mis je oproepen op je Dubline app dan staat de Dubline app waarschijnlijk op “batterij geoptimaliseerd” terwijl de juiste instelling moet zijn “Niet geoptimaliseerd”. Hoe je dit kunt checken en corrigeren staat hieronder.
Als je Dubline op “Niet geoptimaliseerd” zet kost je dat geen extra batterij, maar het levert wel extra business op!Ga in je toestel naar “Instellingen”en dan naar “Apps en meldingen” selecteer de Dubline app en ga naar “Geavanceerd”. Kies nu voor “Batterij” en check of “Batterij optimalisatie” op “Niet geoptimaliseerd” staat” en dit kun je zonodig aanpassen door er op te klikken en de instelling te veranderen.
Een andere optie kan zijn dat niet alle meldingen zijn ingeschakeld, die nodig zijn om de inkomende gesprekken of notificaties van voicemails te ontvangen. Onderstaande screenshot geeft weer wat de beste instellingen voor de notificaties voor Dubline zijn.
-
Instellingen checken voor andere merken Android telefoons dan een Samsung
Als je het Android-instellingen menu opent (de app met het tandwieltje) op je toestel en je gaat dan naar apps/appbeheer en zoekt dan de Dubline app in de lijst met apps.
Check vervolgens of alle “meldingen” aan staan voor de Dubline app.
Check bij “Mobiele data en Wifi” of “achtergrondgegevens” en “onbeperkt datagebruik toestaan” allebei “aan” staan.
Check bij “Batterij” of deze op “onbeperkt” staat en of “achtergrond gebruik” ook aan aan staat
De Batterij optimalisatie dient in elk geval uit te staan voor Dubline app.
Deze instellingen zorgen dat je Dubline app over gaat bij een inkomende oproep en dat je notificaties krijgt op het scherm.
-
Maakt Dubline een kopie van mijn contacten?
Nee. Dubline maakt gebruik van de contacten die al in je telefoon zitten. Wij kopiëren deze niet en informeren je eigen netwerk ook niet dat je Dubline hebt, het zijn immers jouw contacten.
-
Kan ik mijn favorieten aanpassen in Dubline?
Nee. De favorieten in de Dubline app zijn identiek aan de favorieten in je mobiele telefoon.
-
Ik ben niet bereikbaar?
Wellicht heeft je toestel geen internet (4G/5G/wifi) of staat deze op de vliegtuigstand. Check ook of de app op “niet storen” staat. Het kan ook zijn dat je bent uitgelogd; in dat geval log je in om weer te kunnen bellen.
Gaan je oproepen direct de voicemail in, dit kun je nakijken via “instellingen”, “Groepen” en dan “alle oproepen” Als hier voicemail staat dan dien je dat aan te passen naar “uitgeschakeld”
-
Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?
Voor het centrale nummer van de overheid bel je met het nummer 1400. Je eigen gemeente kun je bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.
-
Heb je een Android telefoon en gaat de Dubline app niet over?
Oa voor Huwei en ASUS Zenfone.
In een telefoon dient je volgende instelling in de telefoon “aan” te staan, ga naar:
- Geavanceerde instellingen
- Batterij manager
- Beschermde apps
- Dubline “aan” zetten
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?
Mocht je vraag niet beantwoord zijn, dan kun je hier in het formulier je vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen en de vraag beantwoorden.
Je kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.